Hendrix i lurarna

Jag vill skriva, jag är så jäkla inspirerad nu. Men jag tror det blev för mycket inspiration på samma gång. Så alla tankar har vävts ihop.

Alla brukar skriva eller säga "Det är mycket som händer nu" som en slags ursäkt. Jag själv använder det väldigt flitigt...
Men händer det inte för mycket alltid? Är det inte det som är att leva som människa på vår moder jord? Att livet är ett slags test för hur mycket vi klarar.

Min kompis säger att hon tror att de personer som är starkare än andra, att det är de som råkar ut för ovanligt mycket skit.
Men jag vet inte om jag håller med. Vad är ovanligt mycket skit då? Vad klassas som ett jobbigt problem. Allting är ju väldigt från person till person, eller?
Det är ju så att man väljer om det är ett problem eller inte. Om inte du tycker att det är ett problem då är det ju inte det. För dig. Men om en annan person hade varit med om samma sak hade kanske den personen "valt" att ta det som ett problem. Personen behöver inte vara svagare för det. Det bara blir så. Omedvetet väljer man om man vill "ha det som problem" eller inte.
Det är kanske det som är tricket. Att man ska lära sig att kontrollera sina uppfattningar och tänka mer "outside the box". Inte ta allting så allvarligt utan ge energin till något annat som är mycket mer givande.

Som sagt, mycket tankar

Kommentarer
Postat av: IssaTrönnblom

Hejsan!

Just nu har jag en tävling på min blogg där man kan vinna ett valfritt smycke. Om du vill vara med och delta kan du gå in på den här länken http://tronnblom.blogg.se/2011/march/vinn-valfritt-smycke.html . Om du inte gillar sånna här kommentarer så är det bara att ta bort det och låtsas som ingenting. Ha en bra dag :)♥

2011-04-02 @ 18:32:53
URL: http://tronnblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0