Jag har tänkt på en sak...

Min mamma säger alltid, ni ungdomar vet inte hur ni ska umgås, ni smsar när ni är med andra och ni tittar alltid på film, annars shoppar ni och slösar en massa pengar. kan ni inte göra något aktivt som inte kostar?

Jag misstänker att det inte bara är min mamma som säger så...

Men en del är sant, hur jävla osocialt är det inte att sitta och smsa eller ringa när man är med en annan kompis?
Och egentligen så är det kanske himla onödigt att fika och shoppa hälften av dagarna i veckan?
Och när man tittar på film så diskuterar man inte precis...
Men vad gör vi annars- Vi pratar!
Men har vi ungdomar verkligen blivit osociala???
Tar tekniken över???

Där kommer vi in på både miljöslöseri (hittepå ord) och på skitsnack. För vi tittar inte BARA på film eller gör en massa saker som kostar pengar. Vi snackar också. Om allt, om personer och om saker som händer. Vissa saker är ju skitsnack, om man ska kalla det det?

Kan vi inte umgås, som föräldrar säger?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0