I want to be miljösmart!

Hejhej, en hungrig Felicia här!
Jag har kommit på att jag är värsta miljöförstöraren... Och det ska jag göra någonting åt, så jag ska börja vänja mig vid att:

* inte köpa en massa läsk i petflaskor och i burkar, man kan ha en fräck vattenflaska som man andvänder istället!
* alltid dra ut mina kontakter, spara på elen Felicia!
* Shoppa mindre (puh, det blir svårt) Jag ska köpa det jag VERKLIGEN ÄLSKAR. Också ska jag sälja och ge bort de kläderna jag inte vill ha längre. En klädbytarkväll med tjejerna kanske..?
* jag ska cykla till allt, de är både bra motion och det ger inga utsläpp (fast det går ju inte att cykla till höganäs XD)
* Äta mer grönt på tallriken, att äta för mycket kött är inte bra för miljön
* Stänga av alla mina apparater hemma. Stand by räcker inte....
* Man kan be om räkningar som man får via datorn istället för att få det i brevlådan. Man behöver inte köpa tidningar, utan man kan läsa på internet ;)
* Inte köpa en massa nya elektroniksaker om det inte är nödvändigt. Och om man ska köpa en ny mobil så kan man återvinna den gamla
* Man kan dela böcker och tidningar med sina kompisar
* Ge upplevelser i present istället för saker, låt fantasin flöda!!
* Spara på vattnet, dusha nårga minuter mindre, stäng av kranen när du borstar tänderna och diska ALDRIG i rinnande vatten

Fler som vill tänka till??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0