orättvisa

Jag har så mycket åsikter!
Någonstans måste man väl få ut dem?
Därför finns min blogg!

Jag är så himla trött på folk som skyller av sig på hur de mår när de gör någon illa eller har gjot något dumt.
Så jävla fel!
En kille slår en tjej så att hon blir skadad. Sen får tjejen höra av rektorn att det inte gör så mycket för killens pappa slår honom varje dag!!

Det är väl fan ens eget ansvar att ta ställning för vad man gör? Man kan väl inte skylla över det på att man mår dåligt hemma!

Samma sak med detta;
Det finns folk i min klass som visar att de mår dåligt. De skolkar och de tar inte skolan på allvar. Sen finns det dem som OCKSÅ mår dåligt hemma men som kämpar röven av sig ändå. Vem får mest credit om man får MVG på provet?
Jo skolkaren, för han/hon har ju det dåligt hemma!
Klarar han/hon ett prov så ska man buga, bocka och applådera!
Men om den duktiga eleven som också mår dåligt får MVG på provet, då är det ingen big deal för den personen e ju duktig...

MAN KAN FAN INTE TA SÅNT FÖR GIVET!

Om den duktiga eleven skulle börja skolka, DÅ skulle man buga, bocka och applådera om personen valde att inte skolka en dag.

De som alltid sköter sig borde få mycket mer credit än vad de som inte sköter sig får.

Samma sak;
Om någon mördar en annan så skyller den av sig på att man blev våldtagen när man var ung. Men måste man sjunka till samma nivå barafördet?

Aaaaa!
Alla mår dåligt i något slag.
Så är det bara!
Punkt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0