Höstläsning

Nu den senaste tiden har jag ägnat mig åt läsning istället för att sitta och göra ingenting vid datorn som jag annrs gör...

Innan Jag Dör



Jag har läst denna sorgliga bok som handlar om döden men är en hyllning till livet. Den handlar om 16 åriga Tessa som lider av leukemi och hon gör en lista på vad hon ska göra innan hon dör. Högst upp på listan står att bli av med oskulden.

* Jag kom in i boken direkt. Den börjar lätt men sen går den djupare och djupare... Jag både skrattade och grät till denna boken. Man lever sig in i den och den är mycket bra skriven. Allt en bok ska ha. Om du funderar på lite höstläsning så rekomenderar jag verkligen "Innan jag dör"


Hata Romeo



Hata Romeo handlar om Jen som huvudrollen som Julia i Shakespears Romeo Och Julia. Men hennes motspelare blir den personen som hon hatar mest. Chris Banner. Jens och Chris familjer har en gammal fejd som lever kvar, Chris och Jen har hatat varandra sen första dagen i skolan. Men ödet vill annorlunda...

Det här är en glad och gullig bok. Den får mig att tro på kärlek och man mår bra av den. Den är skriver i någon konstig "jagform". Man tycker att det är jobbigt i början men sen vänjer man sig. I boken så återupprepas Romeo och Julia fast i en mycket förminskad dramatisk version. Den är lite förutsägbar tror man men vad som händr i boken är på något sätt ändå oväntat. Framsidan är ju löjlig. Det är kanske ett minus...
Men om man vill läsa en söt kärlekshistoria så rekomenderar jag "Hata Romeo"



Kommentarer
Postat av: Izze

Måste ba veta , vad handlar boken om ? den verkar vara jättebra! (:

2010-10-27 @ 15:43:32
Postat av: Nicole

Jag har också läst hata romeo. Jag skriver också om böcker i min blogg. Men du skriver lite bättre recepshioner (felstavning...)

2011-07-23 @ 20:08:34
URL: http://litteratur.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0