14/6

Hejsan en liten fläta vid skrivbordet här!

Idag har det varit ännu en dag på mitt sommarlov. Bara 71 dagar kvar XD
JAG HAR FÅTT SOMMARJOBBET!!!! WHIIIIIHOOOO!!!!!!! :D<3
Vet inte detaljerna än. Men ändå. Fett med pengar!!
Det sura är att jag kommer jobba när mina kompisar har kommit hem från sina resor. Jahapp! Det får bli kvälls äventyr istället då!

Idag när jag, mamma och Carl i vagnen skulle åka buss hem till min August så missade vi bussen först. Den körde precis framför oss. Och de bussarna som går hemifrån mig går bara en gång i halvtimmen. Vi kollade busstiderna och de gick inte förän en halvtimme senare. Så jag och mamma gick in på lilla coop och köpte lite kakor och sånt. Mamma kom på att vi hade glömt extrakläder till Carl så jag fick springa hem och hämta det. När jag kom tillbaks lite senare så var mamma kvar i affären. Min mamma är almänt långsam (suck!) så jag fick skynda på henne lite. Bussen skulle gå om fyra minuter. När vi kom ut, väntade vi på den ena bussen (det fanns tre olika bussar att ta) så kom den, just då letade mamma efter busskortet mycket irriterat och bussen kör förbi oss. Jag springer inte fram för jag är liiite dum där, men jag trodde ju att den skulle stanna (såklart?). Vi blir arga och börjar skrika på varann. Jag kollar busstiderna och jag ser att den andra bussen har gått när vi var inne på Coop. Nu var det bara den tredje bussen kvar att hoppas på och den fanns en busshållplats lite längre bort. Vi börjar gå dit. Jag ser den komma runt kröken, jag börjar springa mot den så att vi ska hinna. Jag viftar med armen. Den kommer närmre. Jag springer och mamma springer bakom. Den kör rakt förbi oss! Vad fan trodde han att jag sprang för?! Jag blev så jävla arg. Tre bussar?! Mamma skriker svordomar över hela gatan XD
Vi tar nästa buss en halvtimme senare. När vi väl kommer hem till August så får vi en underbar rabbarberpaj till fika. Vi pratar och pratar. Det har plötsligt gått fyra timmar. Vi säger hejdå för sommaren. Sen när vi ska ta nästa buss så är den full med vagnar. Man blir ju irriterad?! AAAA, tänker man.
Vi pallar inte vänta så vi går till jägersro (en halvtimmes lunkande) och tar bussen hem därifrån sen. Sen äter man thai mat och nu sitter man här och lyssnar på spotify och bloggar.

PUSSIBANGBANG/ Felicia ;)<3


PS. LITA ALDRIG PÅ VARKEN BUSSAR ELLER BUSSTIDER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0